Saturday, August 6, 2011

Melancong Ke Korea

Melancong ke Korea merupakan satu impian yang telah lama saya idamkan sepanjang hidup. Menanam impian untuk melawat Korea semakin membuak-buak setelah seorang rakan melanjutkan pelajaran ke Korea pada tahun 2008.

Bermula di saat itu, saya teringin sekali ke Bumi Sonata ini. Lantas percutian pertama saya ke Korea adalah pada musim bunga yang lalu. Rencana untuk ke Korea tidak dirancang. Kebetulan rakan di Korea memerlukan bantuan. Saya lantas membeli tiket dan menanti 3 minggu sebelum terbang ke Korea. 

Sebaik kaki mencecah negara ini, suhu dicatatkan serendah 7 darjah celcius. Ah, jauh berbeza sekali dengan keadaan di Malaysia. Tapi saya tidak menghiraukannya kerana berfikiran bahawa suasananya sama sahaja. Tertanya telahan saya meleset sebaik keluar dari Stesen Subway. Lantas sarung tangan disarungkan. Sejuk!

Perkara pertama yang harus dilakukan bagi anda yang bercadang untuk melancong ke sini ialah membeli tiket pesawat awal. Lebih awal anda membeli tiket kapal terbang, kebarangkalian untuk anda mendapatkan tiket yang lebih murah adalah besar. Penerbangan yang menjadi pilihan saya ialah Air Asia. Ya, itu pilihan terbaik kerana ia jauh lebih murah berbanding dengan penerbangan lain yang ada.

Klik sini untuk ke page Air Asia.

Persiapan yang perlu disediakan sebelum melancong ke Korea adalah :

Pakaian - Sesuaikan dengan musim yang anda akan pergi.
Wang - Pastikan cukup dan mengikut kemampuan anda.
Penginapan - Pastikan anda telah menempah tempat menginap anda sebelum terbang ke sini.
Makanan - Jika anda particular bab makanan. (Saya terbang dengan membawa cili boh!)

Nantikan entry seterusnya mengenai topik-topik lain...

Annyeonghaseyo..

No comments:

Post a Comment

Jika anda mempunyai pertanyaan mengenai trip sila ke http://jomlawatkorea.form2go.com/inquiryform.html

Trip Inquiry Form

  • Full Name*
  • Email Address*
  • Phone Number
  • Departure Date (Exact / Planning)*
  • Trip Period*
  • Number of Pax*
  • Remarks (Request, Inquiry etc)
  • Security Code*

     

  •  

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...